Survival tips
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huh??? iemand en idee

4 plaatsers

Ga naar beneden

Huh??? iemand en idee Empty Huh??? iemand en idee

Bericht  RIKKo do jun 05, 2008 6:05 pm

heej iedereen ik was laatst ff wat aan het surfen op youtube.com en daar kwam ik dit filmpje tegen...
iemand een iedee hoe dit werkt?

https://www.youtube.com/watch?v=aNO6Jtcg_B0&NR=1

GR, RIKKo
RIKKo
RIKKo

Aantal berichten : 9
Registration date : 14-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Huh??? iemand en idee Empty Re: Huh??? iemand en idee

Bericht  Bramm do jun 05, 2008 6:54 pm

RIKKo schreef:heej iedereen ik was laatst ff wat aan het surfen op youtube.com en daar kwam ik dit filmpje tegen...
iemand een iedee hoe dit werkt?

https://www.youtube.com/watch?v=aNO6Jtcg_B0&NR=1

GR, RIKKo
Nou het werkt zo:

Hij heeft een holle pijp en een cilinder.
In de holle pijp doet hij gedroogd gras of iets dergelijks en doet de pijp in de cilinder.
Dan slaat hij heel hard de pijp in de cilinder waardoor er een hoge druk ontstaad in de pijp.
Deze hogedruk is warm genoeg om je brandbare goedje te ontbranden.

Als het nog niet helemaal duidelijk is, hoor ik het wel.Wink

Bramm

Aantal berichten : 16

Bericht  RIKKo vr jun 06, 2008 6:54 pm

als je niks te doen hebt is dit de ideale manier maar ik zou t liever met van die magnesium staafjes doen Very Happy
RIKKo
RIKKo

Aantal berichten : 9

Bericht  Bear za jun 07, 2008 11:38 am

RIKKo schreef:als je niks te doen hebt is dit de ideale manier maar ik zou t liever met van die magnesium staafjes doen Very Happy

Ja die dingen heb ik.

Met een mes er overheen strijken en je hebt een vonk.
Het vraagt wat ervaring en geduld als je het de eerste keer doet (was een half uur bezig met de eerste keer, maar daarna ging het in 3 vonken Wink). Ik heb trouwens niet zo'n goedkoper dingetje, maar een hele goede, dat magnesium staafje zit geklemd tussen een alluminium blok, dus dat ding zal niet zo makkelijk breken. Ga trouwens maar effe een vuurtje maken...

groetjes
Bear
Bear
Admin

Aantal berichten : 94
Leeftijd : 31

https://survival.actieforum.com

Bericht  Daniëlsurvivor di dec 30, 2008 12:59 am

't is misschien niet zo natuurlijk en survivalachtig maar als je in een noodgeval zit ofzo zou je eventueel wc-papier kunnen gebruiken, dat werkt erg goed. jullie nog ander materiaal?
Daniëlsurvivor
Daniëlsurvivor

Aantal berichten : 23
Leeftijd : 32
Registration date : 30-12-08

Bericht  Bear do jan 01, 2009 9:13 pm

Daniëlsurvivor schreef:'t is misschien niet zo natuurlijk en survivalachtig maar als je in een noodgeval zit ofzo zou je eventueel wc-papier kunnen gebruiken, dat werkt erg goed. jullie nog ander materiaal?

nouja, als je het maar warm genoeg maakt brandt vrijwel alles. sowieso handig zijn van die lichtkogels, die schiet je in je prachtige vuurplekje en aan is het vuurtje. En op de noordpool is het wat lastiger, uh... ohja! Dan neem je een stukje zeehonden vet en daar leg je één laagje wc papier of tissue ofzo op, dat steek je in de fik en je hebt heel lang een zacht vuurtje, en je hoeft niet bang te zijn dat je iglo smelt.
Bear
Bear
Admin

Aantal berichten : 94
Leeftijd : 31

https://survival.actieforum.com

Bericht  Daniëlsurvivor vr jan 02, 2009 12:29 am

Bear schreef:
Daniëlsurvivor schreef:'t is misschien niet zo natuurlijk en survivalachtig maar als je in een noodgeval zit ofzo zou je eventueel wc-papier kunnen gebruiken, dat werkt erg goed. jullie nog ander materiaal?

nouja, als je het maar warm genoeg maakt brandt vrijwel alles. sowieso handig zijn van die lichtkogels, die schiet je in je prachtige vuurplekje en aan is het vuurtje. En op de noordpool is het wat lastiger, uh... ohja! Dan neem je een stukje zeehonden vet en daar leg je één laagje wc papier of tissue ofzo op, dat steek je in de fik en je hebt heel lang een zacht vuurtje, en je hoeft niet bang te zijn dat je iglo smelt.

die aflevering van Les Trout is wel vet:P wat ook in het SAS handboek staat is waxine lichtje, als je een vlammetje hebt moet je het kaasje aansteken en vanuit het kaarsje kan je het vuurtje verder uitbouwen.
Daniëlsurvivor
Daniëlsurvivor

Aantal berichten : 23
Leeftijd : 32
Registration date : 30-12-08

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: