Huh??? iemand en idee
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Huh??? iemand en idee
heej iedereen ik was laatst ff wat aan het surfen op youtube.com en daar kwam ik dit filmpje tegen...
iemand een iedee hoe dit werkt?
https://www.youtube.com/watch?v=aNO6Jtcg_B0&NR=1
GR, RIKKo
GR, RIKKo
RIKKo- Aantal berichten : 9
Registration date : 14-05-08
Re: Huh??? iemand en idee
Nou het werkt zo:RIKKo schreef:heej iedereen ik was laatst ff wat aan het surfen op youtube.com en daar kwam ik dit filmpje tegen...
GR, RIKKo
Hij heeft een holle pijp en een cilinder.
In de holle pijp doet hij gedroogd gras of iets dergelijks en doet de pijp in de cilinder.
Dan slaat hij heel hard de pijp in de cilinder waardoor er een hoge druk ontstaad in de pijp.
Deze hogedruk is warm genoeg om je brandbare goedje te ontbranden.
Als het nog niet helemaal duidelijk is, hoor ik het wel.
Bramm- Aantal berichten : 16
als je niks te doen hebt is dit de ideale manier maar ik zou t liever met van die magnesium staafjes doen
RIKKo- Aantal berichten : 9
RIKKo schreef:als je niks te doen hebt is dit de ideale manier maar ik zou t liever met van die magnesium staafjes doen
Ja die dingen heb ik.
Met een mes er overheen strijken en je hebt een vonk.
Het vraagt wat ervaring en geduld als je het de eerste keer doet (was een half uur bezig met de eerste keer, maar daarna ging het in 3 vonken ). Ik heb trouwens niet zo'n goedkoper dingetje, maar een hele goede, dat magnesium staafje zit geklemd tussen een alluminium blok, dus dat ding zal niet zo makkelijk breken. Ga trouwens maar effe een vuurtje maken...
groetjes
't is misschien niet zo natuurlijk en survivalachtig maar als je in een noodgeval zit ofzo zou je eventueel wc-papier kunnen gebruiken, dat werkt erg goed. jullie nog ander materiaal?
Daniëlsurvivor- Aantal berichten : 23
Leeftijd : 32
Registration date : 30-12-08
Daniëlsurvivor schreef:'t is misschien niet zo natuurlijk en survivalachtig maar als je in een noodgeval zit ofzo zou je eventueel wc-papier kunnen gebruiken, dat werkt erg goed. jullie nog ander materiaal?
nouja, als je het maar warm genoeg maakt brandt vrijwel alles. sowieso handig zijn van die lichtkogels, die schiet je in je prachtige vuurplekje en aan is het vuurtje. En op de noordpool is het wat lastiger, uh... ohja! Dan neem je een stukje zeehonden vet en daar leg je één laagje wc papier of tissue ofzo op, dat steek je in de fik en je hebt heel lang een zacht vuurtje, en je hoeft niet bang te zijn dat je iglo smelt.
Bear schreef:Daniëlsurvivor schreef:'t is misschien niet zo natuurlijk en survivalachtig maar als je in een noodgeval zit ofzo zou je eventueel wc-papier kunnen gebruiken, dat werkt erg goed. jullie nog ander materiaal?
nouja, als je het maar warm genoeg maakt brandt vrijwel alles. sowieso handig zijn van die lichtkogels, die schiet je in je prachtige vuurplekje en aan is het vuurtje. En op de noordpool is het wat lastiger, uh... ohja! Dan neem je een stukje zeehonden vet en daar leg je één laagje wc papier of tissue ofzo op, dat steek je in de fik en je hebt heel lang een zacht vuurtje, en je hoeft niet bang te zijn dat je iglo smelt.
die aflevering van Les Trout is wel vet:P wat ook in het SAS handboek staat is waxine lichtje, als je een vlammetje hebt moet je het kaasje aansteken en vanuit het kaarsje kan je het vuurtje verder uitbouwen.
Daniëlsurvivor- Aantal berichten : 23
Leeftijd : 32
Registration date : 30-12-08
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: